Regal Literar

Liliana Popa, despre noua stagiune a Filarmonicii „George Enescu”

Sala Mare - Ateneul Roman - Bucurestiul meu drag

Bucuria de a asculta Filarmonica „George Enescu” în  concert la Ateneu nu a fost ca altădată. Instrumentiști valoroși, corul filarmonicii, sub bagheta dirijorului Ion Prunner ne-au făcut să încremenin în fotolii și să uităm pentru două ore de cenușiul de afară. Sonoritatea a fost bună și efectul imediat s-a resimțit fiind în concordanță cu starea de spirit creată publicului meloman. Și totuși….

6 vioara I
4 vioara a II-a
2 viola I și II
3 violoncel
2 contrabas

Conform noilor legi un număr restrîns de instrumentiști vor interpreta de acum concertele programate.Evident sună altfel. Legea va fi aplicată și orchestrelor Operei și Operetei.

Joi, 18 februarie, și vineri, 19 februarie 2021, de la ora 19.00, Filarmonica „George Enescu” programează un concert vocal-simfonic cu public, în interpretarea Orchestrei simfonice și a Corului Filarmonicii „George Enescu”, conduse de Iosif Ion Prunner. Programul este alcătuit din Serenada KV 101 de Wolfgang Amadeus Mozart, Valsurile „Cântece de dragoste”, op. 52 de Johannes Brahms/Friedrich Hermann și Noapte transfigurată, op. 4 de Arnold Schoenberg. „Ne bucurăm să ne reîntoarcem în sala de concert, cu publicul alături. Ne era dor de publicul care a aplaudat în urale singurul cor din România care a cântat Simfonia nr.9 de Beethoven cu Filarmonica din Berlin și care a cântat Oedip la Londra, alături de London Philharmonic Orchestra. Suntem bucuroși să revenim alături de Orchestra Filarmonicii „George Enescu”, având în program și o lucrare de mare popularitate de Brahms”, a declarat Iosif Ion Prunner, dirijorul Corului Filarmonicii „George Enescu”.

Caseta de prezentare
Concert vocal-simfonic CU PUBLIC
Joi și vineri, 18 și 19 februarie 2021, ora 19.00
Ateneul Român – Orchestra simfonică și Corul Filarmonicii „George Enescu”
Dirijor IOSIF ION PRUNNER
Program
Wolfgang Amadeus Mozart – Serenada KV 101
Johannes Brahms/Friedrich Hermann – Valsurile „Cântece de dragoste”, op. 52
Arnold Schoenberg – Noapte transfigurată, op. 4

18 februarie 2021

 

LILIANA POPA

Liliana Popa – istoric de artă și membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România.
A absolvit Facultatea de Istoria și Teoria Artei –  Universitatea Națională de Artă din București și a urmat, în 2002, Cursuri  de Renaștere  la Institutul Michelangelo din Florența – Italia (Michelangelo Institute of Florence – Via Ghibellina, 88, 50122 Firenze, Italia), fiind prima româncă înscrisă la Institutul Michelangelo din Florența. Din 1990, este reporter, redactor la Radiodifuziunea Română (str. General Berthelot nr 60- 64).

Volume de poezie :

1. Portretul în oglindă – editura Tracus Arte, 2014;

Volum lansat: 7 aprilie 2014, la Muzeul Literaturii din bd.Dacia 12.

Cronici literare: Emil Lungeanu în revista „Luceafărul”, Mircea Bîrsilă în revista „Argeșul”.

Prefața de Ioan Groșan, semnal editorial de Horia Girbea în revista „Luceafărul”;

2. Stăpână pe tăcerea mea – editura ART Creativ, 2015; volum lansat la librăria Sadoveanu de pe bd. Magheru.

Cronici literare: Nae Georgescu în revista „Cronica din Iași”, Mircea Bîrsilă în revista „Argeșul”; cu o postfață de Daniel Cristea Enache;

3. Luna nu intră niciodată pe fereastră – editura Tracus Arte, 2018;

Volum lansat 20 ianuarie 2018 la Muzeul Literaturii din str. N.Cretulescu.

Cronici literare: Ana Dobre și Mircea Bîrsilă;

4. Nu mai cred în distanța dintre paralele – editura Betta, 2020;

Volum editat în urma acordării premiului special  „Clara Mărgineanu” din cadrul „Concursului Național de Poezie Radu Cîrneci”, ediția a III-a, organizat de revista „Arena Literară” și „Asociația Difuzorilor și Editorilor – Patronatul Cărții”.

 

Volume de interviuri:

1. Contemporani în mileniul III – volumul I – editura Semne, 2018;

2. Contemporani în mileniul III – volumul II – editura Semne, 2019.

Coordonator al Cenaclului literar ‘Poeții cetății’ și organizator de evenimente culturale la: Casa Memorială „Tudor Arghezi – Mărțișor”, Palatul Brâncovenesc de la Mogoșoaia; Muzeul Național al Satului ”Dimitrie Gusti”, Muzeul de Istorie și Artă al Municipiului București.

A colaborat/colaborează cu  articole, interviuri, informații, cronică plastică, cronică teatrală, comentarii culturale, la zeci de reviste de cultură, printre care:  ”Contemporanul”, ”Luceafărul”, ”Argeșul”, ”Literatura”, ”Cenaclul de la Păltiniș”, ”Cronica de la Iași”, ”Poesia”, ”Luceafărul de dimineață”, ”Arena literară”, ”Viața Românească”, ”Curtea de la Argeș”, ”Teatrul de ieri și de azi”, ”Convorbiri literare”, ”Discobolul” ș.a., și ține zilnic agenda culturală pe pagina Prietenii Radiodifuziunii Române și pe pagina InfoArt.

E dificil, într-o epocă post-postmodernistă, cu o tradiție ce devine pe zi ce trece sufocantă, să mai obții efecte de expresivitate. Liliana Popa își asumă această dificultate. Versurile ei sunt pline de referințe, aluzii, semne culturale, dar într-un discurs ce respiră firesc, evitând prețiozitatea. Naturalețea se obține greu și se pierde ușor, de regulă, într-un parcurs liric scurt, în care fiecare cuvânt contează. Autoarea câștigă însă pariul acesta, și pare pregătită să susțină, creativ, altele. (Daniel Cristea-Enache)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *