Paseist sau nu, sunt fascinat și atras de vremurile trecute, în care socotesc că artele erau mult mai recunoscute și autentice, dar nu pot să nu remarc, să nu simt și să nu recunosc certa valoare a operelor din vremurile actuale.
M83 a reușit să mă cucerească cu melodia Wait, fiind coloană sonoră a ecranizării cărții The Fault in Our Stars, scrisă de celebrul autor american – romanticul și dramaticul John Green. Face parte din coloanele sonoare ale mai multor filme, dar la TFIOS, regizorul a făcut o alegere potrivită pentru a oferi certitudinea iubirii eterne dintre cei doi îndrăgostiți care, bolnavi fiind, mor într-o iubire absolută care nu se va sfârși, la final sugerând că aceștia încă se află în contact.
Melodia este ezoterică. În afara faptului că vibrația acesteia îmi pătrunde atomii făcându-mă să mă mișc brownian, are și un mesaj profund, care este transmis de mulți literați sau artiști, cercetători și ocultiști. Unii dintre cei care au transmis acest mesaj, în țara noastră, și care au fost inițiați în tainele cunoașterii și experiențelor dedublării sunt fără îndoială Eminescu și Hașdeu.
Bogdan Petriceicu Hașdeu, reperul spiritismului și ocultismului românesc (sau chiar european), alături de fiica sa Iulia (decedată la 18 ani), au lăsat o vastă cunoaștere, prin care s-a dovedit că fenomenul călătoriei astrale nu este un mit sau o idee de refugiu pentru ciudați. Exemplul concret este Scarlat Demetrescu, eruditul discipol al lui Hașdeu, inițiat la școala de spiritism a acestuia, devenind un savant remarcabil ce ne-a lăsat poate una dintre cele mai importante lucrări revelate: Din tainele vieții și ale Universului.
Mihai Eminescu, fără îndoială, un spirit superior al cunoașterii universale, relatează în nuvela Sărmanul Dionis același fenomen. O asemenea operă nu se scrie fără rost. Și mai ales, nu în cazul lui Eminescu. Acesta a dovedit apartenența la ezoterism, tainele cifrelor și la spiritualitate prin această nuvelă în care, evident, există elemente autobiografice.
M83 ne trimite la o meditație profundă asupra acestui fenomen de dedublare, care se poate realiza printr-un control absolut asupra conștiinței și trupului. Fenomenul se poate produce și involuntar, așa cum îl prezintă Eminescu, dar se întâmplă deseori și când o persoană este în moarte clinică.
Să ne trimitem visurile acolo unde nimeni nu se ascunde – așa începe capodopera Wait.
No time – refrenul insistă și sugerează că în planul astral nu există timp. Acolo nu e sfârșit și nimeni nu-și ia adio. Mediul astral este asemenea unui țărm pe care ne odihnim și decidem cum să ne jucăm în ocean.
Dispărem odată cu noaptea – cunoscându-se că fenomenul de dedublare este mai frecvent noaptea, în special dupa ora 3:00, această oră reprezentând creația, abundența și revelația. O altă oră potrivită/frecventă pentru călătorie este și ora 4:00, reprezentând materializarea a ceea ce este gând sau dorintă. În mare parte, călătoria se poate face la orice oră, cu excepția orei 5:00. Această oră din urmă reprezintă incertitutinea și se pot petrece accidente, respectiv blocarea în mediul astral și riscul ruperii cordonului de argint care păstrează legătura dintre trup și spirit.
Scriind aceste rânduri, îmi mai amitesc de o altă capodoperă – Steaua Nordului, în interpretarea Didei Drăgan și lui Aurelian Andreescu. În această melodie întâlnim versul Noi cunoaștem glasul stelelor când vestesc ivirea zorilor – în care cred că se sugerează același fenomen. Se crede că, o persoană evoluată poate face călătoria oricând dorește, mai ales dacă există un protector divin: arhangheli, îngeri, Fecioara Maria etc.
M83 ne transmite, subtil, mesajul eternității și al reîncarnării prin vibrația pătrunzătoare a melodiei Wait. Recomand ascultarea profundă a acestei melodii lansate de trupa franceză M83 în 2012, cu o imagine deosebită realizată de echipa Creators.