Uniunea Pentagon-Hexagon în cerc de raze de 30 x 12 grade
Această prezentare este un omagiu adus tuturor autorilor de geometrie sacră a căror colecție de cunoștințe îi inspiră pe alții. Tocmai am primit o copie a cărții Cosmometry, de Marshall Leffert, care are o diagramă circulară, care a fost împărțită în 30 de segmente de 12 grade. O astfel de divizare a cercului este foarte inteligentă, deoarece permite ajustarea atât a Pentagonului, cât și a Hexagonului, fără fracțiuni. La zenit sau în cel mai înalt punct nordic, observați modul în care ambele poligoane se aliniază și modul în care spațiile sau golurile între verticalele numerelor 5 și 6 dezvăluie raporturile 1: 2: 3: 4: 5: 6, un model al perfecțiunii care a fost studiat și în profunzime de Richard Merrick. El numește acest lucru „Funcția tritonului pe modelul inelului cromatic”, care arată cum numerele din șirul Fibonacci – 2-3-5-8-13 – sunt evidente pe clapele pianului, 2 + 3 note negre = 5 pe gama pentatonică, 8 sunt clape albe, gamă și octave diatonice, iar 13 este gama cromatică sau suma tuturor. Merrick explică faptul că, pentru a înțelege această Funcție tritonică, te gândești la rugăciunea și cântarea Evangheliei pentru „Amin”, când este pronunțată cu emoție ca „AaaaaMennnn” și există o tensiune cu rezoluție profundă.
Uniunea penta-hexa este, de asemenea, legătura dintre sistemele dodecanare, cu 5 și 6 simboluri finare, care se manifestă în stelația dodecaedrului formând icosaedrul cu 12 fațete. Acest Icosa, atunci când stelația formează dodeca, o progresie geometrică a infinitului, o invarianță de gamă, bazată pe faptul că umbra icosa este hexagonală și deci cubică, și pe faptul că dodeca cu 12 pentagoane, când este privită ca un cristal de cuarț, dezvăluie cubul hexagonal la un unghi critic de înclinare. Astfel, cubul hexagonal este necesar pentru Incubare, pentru a permite o călătorie nedistructivă, simbolizată de raportul Phi incorporat în interiorul Pentagonului.
A surprinde ambele forme ale pentagonului și ale hexagonului într-un cerc cu 30 de raze este o realizare rară, probabil, deoarece numărul 30 este produsul primelor 3 numere prime: 2x3x5.
Traducere și transcript video după https://www.youtube.com/watch?v=_SI57rTXJ5g
„Aș vrea să fac o importantă legătură între armonicele cercului și muzica divină a sufletului.
Când vorbim despre muzică, vorbim despre elemente de vibrație și frecvență, așa ca aceasta va implica geometria sacră în absolut, pentru că ceea ce am de gând să fac este să iau raza cercului și, de fapt, va trebui să o împart la fiecare 12 grade, în 30 de părți. Dacă ați numărat toate acestea mici noduri, aici sunt de 30 de ori 12 grade. Fiecare dintre acestea are 12 grade, încă 12, încă 12. Și mă voi referi la toate acestea, modul în care se combină eficient pentru a ne face sa înțelegem muzica, deci această prelegere este un omagiu adus unui coleg al meu din SUA numit Marshall Lefferts. El a scris această frumoasă carte numită Cosmometrie, publicată recent, în 2019. Și am să vă arăt puterea de a folosi o imagine.
Când citeam aici acest capitol, mă uitam la pentagonul din matematică, dar el împarte cercul pe nivele cromatice, diatonice, și apoi găsim un Raport de aur, iar aceasta este legătura între geometria sacră și muzica din triton, și care este, de fapt, atribuit altui profesor despre care vom vorbi, numit Richard Merrick. Am vrut doar să recunoașteți că, când autorii scriu cărți uimitoare, ei influențează și alți autori.
Deci, primul lucru pe care îl voi face este împărțirea cercului în 5 segmente de câte 12. Vom împărți cercul în pentagonul de aici, deci de aceea denumirea Legătura Penta-Hexa, pentru că vom desena și hexagonul. Așa că voi începe de la zenit, indicat aici, iar dacă parcurg – unu, doi, trei, patru, cinci, șase 0, le puteți vedea, pentru că cinci segmente luate câte șase fac treizeci, pentru că am împărțit cercul în treizeci, Deci, puteți vedea aici că aceasta este construcția pentagonului, și mă duc încă unu, doi, trei, patru, cinci, șase, pentru că șase înmulțit cu doisprezece înseamnă 72, pentru că pentagonul se bazează pe unghiuri de 72 de grade, adică 108. Deci următorul – unu, doi, trei, patru, cinci, șase este următorul, și apoi – unu, doi, trei, patru, cinci, șase. Pentagonul este aproape completat de 5×72 de grade, pentru că cinci segmente de 72 fac 360 de grade, dar aceste unghiuri de aici, unghiurile interne, sunt de 108 grade.
Și ceea ce ne interesează în această prezentare este raportul de aur al acestui punct, de la baza Pentagonului până la vârf. Îl desenez foarte asemănător. Dacă aș lua raportul de aur al acelui punct, există un punct mistic aici pe care îl vom raporta la funcția triton, la sfârșit. Deci aceasta înseamnă teoria muzicală și vreau doar să fac legătura între modul în care se raportează la penta și hexa. Am să vă arăt hexagonul. Când spun hexagon, vorbim despre diviziunea cercului în șase puncte, astfel încât să puteți vedea cum desenez, pentru a marca aceste puncte pe cerc. Așa că voi desena rapid chestia asta în galben, pentru că vrem face distincția între 5 și 6. Și pentru cei dintre voi cu care am studiat, știm că 5 și 6 reprezintă cheia moleculei de ADN. Mă deplasez până acolo, puteți vedea că este unul unu, doi, trei, patru, cinci, deci acesta este ultimul. Acum frumusețea acestei relaţii penta-hexa este cu adevărat specială, pentru că brusc aceste puncte, cele cinci puncte și cele șase, aceste intervale de penta și hexa împart frumos cercul în segmente de unu, doi, trei, patru, cinci și șase. Nici o altă parte a geometriei nu face acest lucru cu succes în cerc, și există ceva special despre numerele prime, deoarece ele sunt atomii creației. Și vreau să explic de ce atunci când iei primele trei numere prime – doi înmulțit cu trei, înmulțit cu cinci rezultă treizeci -, de ce cercul, împărțit în treizeci, oferă această conexiune specială muzicii.
Dacă înmulțim următorul număr prim cu 7, 30 înmulțit cu 7 este 210. Acum, în teoria numerelor prime, toate aceste numere sunt ca niște portaluri care anunță următorul număr prim. Nu vom vorbi despre numere prime acum, dar eu voiam doar să explic de ce am ales 30, pentru că vorbim despre 12 grade, numim asta gamă dodecanară. Duo – doi, deca – zece. Dodecanar înseamnă doisprezece, deci dodecanar se referă la împărțirea cercului în doisprezece, iar doisprezece are o mare legătură cu dreapta dodecaedră. Deci, în interiorul dodecaedrului cele 12 segmente le conțin pe cele cinci, așa că de aceea am desenat pentagonul, iar când vorbim despre cele cinci nivele, ne referim la secțiunea de aur. Deci voi scrie aceste cuvinte aici, așa că, deci, când vorbim despre cinci, numim asta o scală din secțiunea de aur, iar când vorbim despre cele 12 segmente, deoarece această diagramă combină 5 12, o numim gamă dodecanară.
Acum motivul pentru care acest lucru este special este că se descompune la intervale perfecte în muzică, iar această muncă a fost făcută de Richard Merrick care ne-a dat funcția triton. El a scris despre un model de inel cromatic, și practic ceea ce spune este că aceste puncte nodale se numesc funcția triton. Deci, când intrăm în tensiunile sonore, acest lucru se dizolvă în „AaaaaMinnnn”. Dacă doriți să aflați mai multe despre geometria sacră și conexiunea la muzică, citiți cartea lui Richard Merrick și căutați funcția triton, care este bine explicată în această carte.
Deci, ceea îmi place să fac este, de asemenea, să raportez toate acestea la șirul Fibonacci. Când ne uităm la clapele pianului există o gamă pentatonică care înseamnă unu, doi, trei, patru, cinci. Aceste clape negre se referă la gama pentatonică, compusă din cele două și cele trei clape, așa că doi și trei fac cinci. Observați că acestea sunt numere din șirul Fibonacci, dar când ne uităm la clapele albe, de la c, d, e, f, g, a, b, și înapoi la octava c, avem opt clape albe. Deci, dacă adăugați cele cinci note pentatonice la cele opt taste albe, avem treisprezece. Treisprezece, după cum știți, este următorul număr din șirul Fibonacci, și asta se referă la ceea ce numim gamă cromatică. Richard Merrick vorbește despre această funcție triton.
Poate când facem această invocație în cântare – „AaaaaMinnnn” – tensiunea trăită se rezolvă în mod funcțional. Am putea să o exprimăm, probabil, prin efectul muzicii pe care am putea-o imagina. Tot ce se întâmplă încearcă să ajungă spre Raportul de aur. Se întâmplă ceva în acest moment. pentru că aici este linia Raportului de aur. Acestea sunt cele cinci puncte, așa că, atunci când cântăm în armonie cu universul, se formează anumite funcții de undă și se potrivesc perfect în intervalele pentagonului și hexagonului. Motivul pentru care am vrut să menționez pentahexa se datorează faptului că, într-un fel, totul se conectează cu ADN-ul. Vreau doar să vă arăt prima imagine tipărită pe care am văzut-o vreodată despre molecula de ADN, din această carte intitulată „Ritmurile vederii”, de Lawrence Blair (1975).
Puteți vedea aici că structura moleculară de ADN se bazează pe acest hexagon conectat la pentagon. Apoi el preia secțiunea transversală a moleculei de ADN și putem vedea că este o uniune penta și hexa. De aceea, spunem că muzica are efecte profunde asupra sufletului, pentru că, atunci când suntem în armonie cu scandarea și cu melodia care sunt frecvențe, ne transformă corpul și iată geometria sacră a cercului împărțit în cinci (penta) și în șase (hexa).
Aș putea chiar să vă arăt mai multe lucruri în concluzie. Și în lumea cristalelor (rezonanța cristalină), când ne uităm la dodecaedru ca la un cristal, acesta este o tăietură manuală de cuarț, dar în timp ce îl întorc înăuntru, în interiorul cuarțului veți vedea un cub, iar acesta este un lucru foarte interesant, pentru că arată natura hexagonală a structurii cristaline, și cum totul este conectat la secvența Fibonacci. Este interesant și pentru că fiecare număr de 12 grade are o legătură cu al 12-lea număr Fibonacci: 1 2 3 5 8 13 21 34 55 89 144. Deci, atunci când am atins a 12-a notă a secvenței Fibonacci, al 12-lea număr Fibonacci este 144 și acest lucru are mult de-a face cu viteza luminii, deoarece are 144 000 de minute/secundă. Această unire penta-hexa în interiorul cercului nu se referă numai la lumină și ADN, ci se face o conexiune foarte profundă cu muzica sufletului.”