6 tineri OLIMPICI prezenți la Școala de vară a Academiei Române și-au notat gândurile și impresiile și le-au citit la radio.
Reporter: Mădălina Diaconu, radio UZPR (click aici)
Ideile recurente în afirmațiile lor sunt: educație, altruism, respect, onestitate, bine, adevăr, cunoaștere, inteligență, înțelegere, performanță, perspectivă, succes.
Ștefania-Maria SCHIOAPA, Liceul Teoretic „Dan Barbilian“, Câmpulung-Muscel
– șahistă; olimpică la literatură
„Din punctul meu de vedere istoria este adevăr. Consider că avem nevoie de istorie deoarece este disciplina care ne angajează pe noi indivizii la o evaluare a faptelor ce ne preced pentru a identifica tipologii ale binelui, cât și ale răului, dar și relații de cauzalitate în viața cotidiană.
Dialogurile avute mi-au îmbogățit percepția asupra vieții în sine. De asemenea, mi-au oferit și o imagine de ansamblu asupra rolului tehnologiei în viața noastră, care nu reprezintă un dușman, având în vedere evoluția rapidă a lumii, care necesită o adaptare inevitabilă la necunoscut.“
Ovidiu Cristian SUĂTEAN, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu“, Cluj-Napoca
– pasionat de istorie, consideră că „pentru o țară, tineretul este singura investiție de succes“
„«Istoricii studiază trecutul pentru a fi întrebați despre viitor», cum spune Norman Davis. Cunoașterea istoriei este necesară oricărui individ, oferindu-i și dezvoltându-i nu doar simțul critic, ci și o înțelegere complexă asupra existenței sale și a comunității.“
Ioana Mădălina CĂRĂUȘ, clasa a XII-a, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București
– olimpică la chimie, matematică, astronomie, biologie
„Am fost fericită că am putut discuta atât cu colegii, cât și cu domnul profesor Bolovan pe teme diverse de istorie, geografie sau medicină. Am putut împărtăși idei și opinii într-un grup care știe să privească situația din mai multe perspective.“
Sebastian-Marian LEONTE, Liceul Teoretic „Grigore Moisil“, Tulcea
– șahist, olimpic la biologie și religie; vrea să devină medic și are o serie de activități de implicare civică
„Performanța este unul dintre idealurile mele. Școala de vară constituie o întâlnire într-un climat în care inteligența și respectul față de celălalt sunt cât se poate de pronunțate. […] Am stabilit prietenii valoroase. Este nespus de încântător să mă întâlnesc cu persoane pasionate de medicină, de antropologie, de istorie și științe umaniste. Este mirifică înțelegerea bazată pe altruism care s-a putut stabili între noi. Sprijinul Academiei este, concomitent, o recunoaștere a meritelor pe care până în prezent le-am înregistrat.“
Ioana Codruța MIRON, din Brețcu Covasna, absolventă a Colegiului Național „Andrei Șaguna“, Brașov și admisă recent la Facultatea de Matematică și Informatică din Brașov
– handbalistă, olimpică la informatică
„Programul «Academia Română în dialog cu tinerii» mi-a oferit posibilitatea de a păși pentru întâia oară în Țara Hațegului și sunt recunoscătoare tuturor celor care au făcut posibilă organizarea acestei școli de vară. Zona pe care am vizitat-o reprezintă comoarea istoriei neamului nostru.“
Ștefan-Andrei INCEU, Liceul Teoretic „Ion Agârbiceanu“, Jibou, jud. Sălaj
– olimpic la geografie și literatură
„Educația este cheia viitorului. Nu este suficient doar să visăm la a deveni un stat de elită sau, mai rău, să dăm vina pe ceilalți că sistemul nostru nu mai merge, ci trebuie să trecem la acțiune, să ne educăm. Aceasta va fi noua reformă. În prezent, tendința generală este de a fugi de educație. Un popor needucat este un popor ușor de manipulat.“